GINEKOLOG KONAČNO DAO ODGOVOR: Evo da li se žene mogu kupati u moru tokom menstrualnog ciklusa?

Da li se preporučuje ili ipak ne…

 

 

Kada vas tokom godišnjeg odmora zadesi ciklus, tuga i strah od kupanja uvlači se u ženske misli. Samo kupanje, međutim, nije problem ako je more prijatne temperature i ako se poštuju određena pravila.

 

Za vrijeme ciklusa krvni sudovi su više rašireni i žena je podložna svakoj vrsti infekcije i zato kupanje u bazenima i stajaćim vodama ne bih nikako preporučila. More je već druga priča, ali opet treba izbjegavati kupanje u danima kada je krvarenje najintenzivnije. Kada menstrualno krvarenje jenjava možete se slobodno okupati u moru, naravno ako voda nije previše hladna, a prije ulaska u vodu treba da stavite tampon i nakon izlaska da ga promjenite – kaže ginekolog Mima Stojanović.

 

Nakon kupanja promjenite tampon

 

Tampon promjenite neposredno nakon izlaska iz mora, zajedno sa kupaćim kostimom, vodeći računa o higijeni ruku. Žene sa izrazito obilnim menstruacijama i obilnim ugrušcima treba da se konsultuju sa svojim ginekologom koji poznaje njihov ginekološki nalaz, ali ukoliko postoje uslovi za promjenom kupaćeg kostima, tampona i uložaka tokom dana, u periodu kada menstrualno krvarenje pomalo jenjava (4, 5 i 6 dan ciklusa) ne postoje razlozi da se ne okupate tokom godišnjeg odmora.

 

more

 

Sunčanje utiče na pojačano menstrualno krvarenje i rad hormona, pa morate biti izuzetno oprezni prilikom izlaganja sunčevim zracima. Takođe, sunčevi zraci nepovoljno djeluju i na kožu, pa su zaštitni faktori nužni, kao i šeširi za glavu i poštovanje pravila neizlaganja direktnim sunčevim zracima tokom podneva.

 

Zašto menstruacija često izostaje na ljetovanju?

 

Često promjena dnevnog ritma utiče na rad hormona što može neposredno da utiče na dužinu trajanja menstrualnog ciklusa, a najčešće se to događa tokom prelaska u novo godišnje doba.

 

Takođe promjena dnevnog ritma i popuštanje faktora stresa mogu dovesti do promjene u dužini menstrualnog ciklusa.

 

Izbacite kofein, čokoladu i mlijeko

 

Izlaganje velikoj količini dnevnog svjetla može ublažiti simptome PMS-a, kao i izbacivanje kofeina, gaziranih pića, čokolade, korišćenje što manje mliječnih proizvoda (sladoleda, sira, mlijeka koje se može zamjeniti sa rižinim ili sojinim mlijekom).

 

Dnevni unos multivitaminskih preparata

 

Tokom nadolazeće menstruacije uvedite 500 mg kalcijuma, 100-150 mg magnezijuma, 50 mg vitamina E na dan i omega 3 masne kiseline, bilo kroz preparate, bilo konzumiranjem ribljeg ulja, što može da ublaži simptome PMS-a.

GINEKOLOG KONAČNO DAO ODGOVOR: Evo da li se žene mogu kupati u moru tokom menstrualnog ciklusa?

About The Author
-